söndag, oktober 14

Natti natti

Jag har varit väldigt dålig på att blogga på sistone. Det medger jag. Fråga inte vad jag gjort istället, för det finns inget vettigt svar är jag rädd.
Ska alldeles strax krypa i säng. Borde gjort det tidigare, men det finns så mycket bra musik att lyssna på. Shame on me!
Imorgon är det skola med dans. Skönt, vi slipper två lektioner. Ida och jag ska ha t-shirts som är sönderklippta så att de sitter på axeln. Det bestämde vi förut :) Hoppas att hon håller sin del av avtalet, annars jävlar!
Hoppas att vi får jobba med klassikerarbetet på svenskan, jag har lite kvar där. Och på So:n så blir det till att finslipa det sista, vi har inte sådär jättemycket, men det kanske räcker. Det är så svårt att få bra och vettig information från pålitliga källor. Riktigt svårt.

Mamma och jag var ute och gick i skogen förut med Saiva och Asta. Hur mysigt som helst. Saiva sprang lös och var jätteduktig. Hon hittade ett ben som hon grävde ner också. Sedan gick vi bort till Pelle och matade han. Jag tycker om att mata honom. Det är mysigt att se när han kommer springande och det är mysigt när kossorna på andra sidan vägen råmar. Särskilt Tjockisen, min brorsson. Riktigt söt, jag borde gå bort med kameran någon dag och försöka få ett fint kort på den. Men jag slänger in ett kort på Pelle.
Emmas lilla kalv. Visst är han söt? :) Med på bilden är även Sture, grannarnas tjur som Pelle går ihop med. Han kommer alltid och snyltar på Pelles mat. Ibland, när Pelle är på det tjuriga humöret, haha, vilket vits jag fick till där ;) I alla fall, när Pelle är tjurig så brukar han buffa bort Sture med sina små horn. Mycket mycket gulligt.
Men nu ska jag sova :) Ska lyssna på låtar tror jag.
Kom att tänka på Gasolina med Daddy Yankee förut. Så lyssnade på den, riktigt bra! Den får mig att tänka på danstiden i Skövde med M. En tid som jag saknar väldigt mycket.

Godnatt! :)

Inga kommentarer: