torsdag, augusti 20

Ny fas, ny energi

Så fort man kliver in i en ny period, en ny fas av sitt liv, då tycker jag att man får en massa ny energi. Helt plötsligt känns det inte alls omöjligt att man ska äta nyttigt, träna massor, städa hemma, umgås med människor och få precis allting att funka i sitt lilla liv. Man tar tag i saker och ting istället för att bara slöa och ta det lugnt. Jag tror det är därför som alla tror blint på sina nyårslöften. För att det är en ny fas, ny energi fyller kroppen och ens sinne.
När skolan tar fart igen så fylls man med ny energi, redo att förbrukas. Men samtidigt så trycker det på i bakhuvudet, en liten röst som viskar att ta vara på den här tiden, snart är energin borta igen när allting börjar bli vardag och mörkret tar över.
I våras försökte jag ett tag med månadslöften, men det blev svårt att komma på vettiga löften varje månad. Men jag ska försöka återinföra det. Eller kanske till och med dagslöften. Ah, vi får se hur den idén utvecklar sig.

Nu har jag precis ställt in en brödform i ugnen, med deg i såklart. Det hade jäst lite för länge för ugnen tog tid på sig att bli varm. Och det var fluffigt och föll nästan över kanten. Åh, jag hoppas verkligen att det ska smaka underbart!! =) Jag känner mig så huslig när jag bakar bröd, även fast det är enkelt som en plätt, åtminstone att få ihop degen. Smaken är det lite värre med ibland.

Inga kommentarer: