fredag, augusti 21

Morgonbad

Idag har jag sovmorgon till 10.20. Det är riktigt härligt! Då kanske en del undrar, varför är hon uppe nu då, klockan är ju bara kvart över 8? Jo, för jag gick upp kvart i sju och tappade upp ett bad med badskum vid namn Energy och låg där i 40 minuter. Ett underbart sätt att börja en fredagsmorgon på! Speciellt som jag passade på att läsa Simone de Beauvoir. Det här ska nog bli min nya fredagsvana de fredagarna då vi har sovmorgon till 10.20.
Nu har jag precis kikat på nyheterna och jag ska strax laga till lite frukost, det blir nog bacon och en skiva hembakat bröd. Sedan ska jag packa klart inför helgen utflykt. Vi åker ungefär precis när jag kommit hem ifrån skolan. Och så ska jag fixa klart det sista inför skolan.
Det vackra vädret är tyvärr över, men förhoppningsvis har det tagit sin tillflykt till Halland, så att vi kan ta oss ett dopp nu i helgen. Farfar har lagt en massa sand på botten i bäcken, nu kommer det att bli mer behagligt att bada där när man slipper den steniga bottnen. Åh så skönt!

Inga kommentarer: