måndag, augusti 3

Blomjävlar

Jag är inte så mycket för krukväxter eller snittblommor. Enligt min erfarenhet så slutar det alltid med att blommorna dör, eller vissnar som det visst heter. Om man har sett Den bästa sommaren så vet man att blommor vissnar, frukt ruttnar och människor avlider.
I alla fall, igår jobbade jag 12-21 och var borta i princip hela dagen. När jag kommer hem så har Piraten köpt två nya krukväxter till vardagsrummet. Och hon bor inte ens hemma för tillfället, eftersom hon jobbar. Undra vem som kommer att få sköta om blomjävlarna? Just det! JAG!!!

Jag orkar dock inte ta upp en diskussion med henne om detta eftersom hon har gjort klart möbleringen i vardagsrummet, hängt upp en spegel och en ny tavla. Men jag är lite arg ändå. I smyg. Vilket jag tycker att jag har all rätt att få vara. I smyg.

Inga kommentarer: