torsdag, september 4

Suddig fantasihistoria

Det är konstigt hur en mening kan röra upp ett helt känsloliv. Störa tankar och koncentration. Plötsligt var allt inte lika lätt och okomplicerat. Varje handling kräver en tankegenomgång innan. Allt ska rannsakas. Och jag börjar läsa in för mycket i alldeles för lite. Precis som jag visste.

Idag har jag jobbat en liten kort stund, men vi sköt upp det mesta tills imorgon. Jag slutar ju ändå tidigt då. Annars idag så har jag pluggat historia som en blådåre, gjort klart svenskan och funderar på att skriva lite på dansgrejen. Jag ska plugga på engelskaglosorna också och sedan laga mat med sambon när hon kommer hem. Jag tänker föreslå att vi slappar i soffan framför en bra film. I helgen blir det full fart.


En tanke som slog mig vid frukostbordet, tiden i Norrland känns som en suddig fantasihistoria. Den känns knappt verklig längre, den känns så hal och går inte att få grepp om. Det känns knappt som att jag har bott där. Saker har inte klara konturer. Jätteskumt. E1&E2 snackade om skoteråkning igår och det känns så avlägset. Har jag haft ett sådant liv en gång?

Inga kommentarer: