tisdag, september 23

Pannkaka av allt

Av två pannkakor blev den ena helt duglig. Fast de smakar konstigt. Och det grämer mig att jag knappt kan göra pannkakor längre. Det har ju alltid varit min paradrätt och nu så blir det bara "pannkaka" av allting när jag gör pannkakor. Jag har faktiskt en liten teori om varför det inte går. Det har helt enkelt med stekpannan att göra. Vi har ett enormt schabrak. Hos min moder och min fader finns det en riktig pannkakslagg. Jag tror att det är däri hemligheten ligger. Så jag vet vad jag ska önska mig i julklapp, en riktig pannkakslagg så att jag kan förtjusa mig själv och omvärlden med delikata pannkakor med smarrig fyllning. Just nu skulle det inte sitta fel med makedoniska pannkakor. Åh, något ljuvligare får man leta länge efter och det är ändå totalt bortkastat med tid.

Nu ska jag hämta mina kusiner på fritids och sedan går vi hem till dem och leker lekar och spelar spel och sådär.


He's the man. He's my man

Inga kommentarer: