måndag, september 29

Fattig student

Kokt varmkorv med kokta morötter käkade vi idag, söstra mi och jag. Det låter torftigt och det såg torftigt ut. Men det var kanongött! Det kändes väldigt mycket fattig student trots att vi en stund tidigare pratat om att vi inte är det egentligen. Utan detta var mest i brist på potatismos i skafferiet.
I alla fall. Idag har vi varit duktiga. Tvättat lite grann och fått det undan och så har vi varit nere på stan en massa, varit på bibblan och lagt ihop en matkassa och pratat och pluggat och umgåtts med L. Hennes måndagsbesök har blivit lite av en vana, men vi säger inte emot. Nyponsoppa brukar det bli och mackor så klart!

Imorgon ska jag på folkbalett i den stora grannstaden. Jag vet inte så mycket om det hela, men det var några från Sydamerika om jag har fattat saken rätt. Hur som helst tror jag att det kommer bli väldigt kul att titta på.
På balettlektionen i skolan idag fick vi reda på att 18 november ska vi få se en balettföreställning! Jag längtar redan dit! =)

Nu ska vi hämta upp tvätten från tvättstugan och ganska snart ska jag krypa till kojs och läsa vidare i Juno & Juliet.

sov gott

Inga kommentarer: