måndag, september 15

Möten i hörnen

Vad man inte inser innan, det är hur fort porslinet blir smutsigt och hur fort tvätten samlas på hög. Och hur fort dammtussarna har möten i hörnen och hur fort det tar innan schampooflaskan är tom och frysen har tömts på mat. Dessutom finns det bara en enda människa som kan ta hand om det. Du själv! (Ah, min syster finns ju också) Fast det är ju som det alltid är, i såna här situationer känner man ju nästan alltid att det är man själv som drar det tunga lasset, så även i den här situationen.

Idag har jag varit med L, vi satt och mumsade mackor och drack oboy vid mitt köksbord och sprang ner till källaren stup i kvarten för att ordna med min tvätt. Sedan har jag även diskat lite grann och fått i mig en bit mat.


En dammtuss är ett bevis på att någon har haft roligare saker för sig

Inga kommentarer: