lördag, januari 9

Tågresa

Jag har åkt tåg hela natten. Det var en helt okej resa ändå. Jag hade tur. Kan man säga så fastän tåget blev nästan två timmar försenat?
Först avgick tåget ungefär 15 min sen ifrån Östersund station. När vi nästan borde ha varit framme i Skövde får vi reda på att tåget är 70 min försenat. I Hallsberg är det strul med en av sovvagnarna och tåget kan inte åka vidare. Det är nu min tur kommer in. Ja, det var inte bara jag som hade tur, vi var några stycken, ganska många stycken. Vi som hade sittplatser fick nämligen byta till ett annat tåg och åka vidare med. Det tåget var bara 17 min sent.

Men jag kom ju hem i alla fall. Idag har vi städat i sovrummet och varit och gjort lite inköp och hängt upp lite grejer. Ikväll kommer FC. Vi ska äta tacopaj och lite godsaker och spela spel och sådär. Myskväll med såna jag har saknat!

Inga kommentarer: