torsdag, januari 7

Matte B

Idag har jag räknat matte med mamma. Och vi kom fram till följande slutsats. Att egentligen fattar jag. Det är bara det att jag måste anstränga mig och läsa uppgiften ordentligt och verkligen tänka ut vad det står och vad som menas med det. Det är där jag slarvar. Jag vill att det ska gå fortare än vad det kanske gör. Och så tänker jag på en gång "att det här blir för jobbigt", fast om jag bara fokuserade så skulle det gå fort. Men jag är van vid att saker och ting går med en gång och att jag inte behöver koncentrera mig så mycket. Matten har alltid gått helt okej för mig och så är det med många skolämnen. Men i Matte B måste jag koncentrera mig och det blir lite som en chock.
Så ett löfte till mig själv får väl vara att ta tag i Matte B den här terminen. För sen är det för sent!

Inga kommentarer: