onsdag, januari 27

Flyt

Jag försov mig imorse. Inte bara lite lätt sådär. Typ 5-10 minuter som det lätt kan bli ibland. Nej, jag vaknade 07.33. Vid den tiden har jag redan gått hemifrån en vanlig morgon. Jag flög upp ur sängen! Som tur var hade jag ändå tänkt på vad jag skulle ha på mig kvällen innan. Så utan vidare diskussion drog jag på mig det. Jag hann inte äta någon frukost, vi hade inget lättätligt hemma, så jag prioriterade att packa ner datorn, kissa och lägga på ett lager mascara. Sedan skyndade jag iväg till skolan. Jag hann. Jag gick dit på lite mindre än en kvart, men lite mer än 10 minuter. Well done!

I alla fall, vi hade en föreläsning nu på förmiddagen. När vi sitter i aulan upptäcker jag efter en stund att en av knapparna längst ner på min tunika var oknäppt. Som tur var tror jag inte att det märktes speciellt.
I slutet av föreläsningen upptäcker jag en annan sak. Att tunikan har ganska djup urringning, jag brukar ha ett svart linne under, men hade inte tid till att leta efter det linnet imorse. Lyckligtvis tog jag en svart sportbehå imorse eftersom det var det som låg närmast till hands. Så det blev ingen pinsam bröstchock i alla fall.

Jag gillar när man har flyt av bara farten.

Föreläsningen var bra, men jag kanske återkommer till den en annan dag.

Inga kommentarer: