onsdag, januari 6

Furan

Igår var vi alltså på Furan. Det var en av de bästa gångerna där faktiskt. Trots att det var länge sedan man var ute och dansade foxtrot. Jag tog mig en sväng med Syrran och sen var man varm i kläderna igen. Kvällens dansflop var utan tvekan Snobben som hela tiden drog i ens händer. Den ena skulle vara placerad ovanför hans bröst och den andra i ett fast grepp i nacken. Om man tappade greppet var han genast på ens händer och rättade till dem. Stundvis var han väldigt stel, stundvis var han rätt bra. Kvällens dansflip var utan tvekan Personalvetaren, en jättemysig kille. Dock lite kort, men väldigt rolig och snäll. Han kanske inte var den bästa dansaren, han var nybörjare. Men kul hade vi! Så vi dansade två och en halv danser ihop. Lätt en sån kille man skulle kunna hänga med (som kompis)! Sedan är det klart att han förbättrade sitt intryck när han tyckte att jag såg äldre ut än 17 och betedde mig äldre. Eftersom jag vanligtvis hör tvärtom ;)
Vi har varit och dansat den 5 januari på furan en annan gång, 2007 tror jag att det var. Då missade vi bussen till Frösön bara för att M skulle dansa med Snygg-E. Snygg-E var faktiskt där igår! Tyvärr var inte M det... I alla fall, igår åkte vi ju bil, så det fanns som tur var ingen buss att missa. Och den gången var jag intresserad av Muskelberget H, han var inte heller där igår. Han kanske har slutat gå ut och dansa.

Nu åker granen ut! Och just nu åker herrarna skidor på teven och jag lyssnar på spotify.

Inga kommentarer: