lördag, maj 30

Ett hjärta av glas

Ett hjärta av glas

Andningen darrar
Dina ord letar sig in under ett tjockt lager av stål
Till ett hjärta gjort av glas

Du äger nyckeln till naivitetens källa
Du, min ungdoms första kärlek

Porten till hela världen står på vid gavel

Med dig vid min sida
Fruktar jag intet

Din hand är mjuk och varm
Och vet precis hur den ska beröra
För att göra huvudet yr av berusning

Din famn är som balsam för själen
Och din närvaro är som klister
Som klistrar ihop alla bitar
Återigen är mitt hjärta av glas fullständigt

Efter varje gång jag försökt
Att älska någon annan än dig
Kommer jag tillbaka med trasigt hjärta

Trasigt vid blotta tanken
På att någon annan
Skulle fylla ut din plats

Och rädsla av att bli ersatt
Att någon annan
Skulle fylla ut min plats

Mitt hjärta av glas
Tillhör endast dig, min ungdoms kärlek

Vårda det ömt och varsamt
Detta hjärta av glas

Vi väljer inte själva
Vem som är värd att älskas
Det är hjärtats uppgift

Mitt hjärta av glas
Valde att älska dig

Mitt hjärta av glas
Ber dig att ta hand om mig

(april 2009)

Inga kommentarer: