onsdag, maj 13

Det är på grund av finanskrisen

Den här dagen har varit ner&upp. Vi har konstruerat en fras som kan användas som svar på det mesta. Väldigt användbart!
Den gyllene frasen är "Det är på grund av finanskrisen." Den går ju att variera lite för att få lite mer variation så att säga. "Det är den ekonomiska krisens fel." "Du vet, det är finanskris, dåliga tider." Ah, ni kan säkert använda era små hjärnor och tänka ut egna varianter. Det går verkligen att leka med orden "finanskris" och "ekonomisk kris".
I skolan har vi lärt oss mycket idag. Vi hade nationella i matte också och jag hade glömt min miniräknare hemma. Hade bara en liten plutt i skåpet, men den fick duga och jag klarade mig bra med den. Man behövde knappt använda miniräknaren. Nationella gick bra, för bra. Det känns som att jag har sumpat hela skiten bara för att det gick så bra! Det är något lurt. Det är alltid något lurt när det går lätt. Vadå cyniskt?

Förut när jag och Sambon gick för att handla så lekte vi tysta leken. Det är ingen bra lek att leka ute på gatan. Jag mötte en arbetskollega och vinkade lite och funderade på ifall jag skulle avbryta leken och heja eller låta bli. I sista möjliga sekund beslutade jag mig för att inte bara vinka utan även säga hej. Därmed förlorade jag. Det är verkligen inte lätt =/ Men sedan lekte vi stumma istället och där kan man varken vinna eller förlora.
Vi handlade lite ingredienser till en tårta som Sambon bakar eftersom våran inneboende fyller år imorgon.

Och på vägen hem ifrån skolan gick jag djupt försjunken i mina tankar och lyssnade på lugn musik. Och tänkte en lustig tanke om att jag oftare gillar killar jag inte känner så bra än killar jag faktiskt känner. Jag har lättare för att bli intresserad av någon jag aldrig pratat med än någon jag faktiskt haft en vettig konversation med, eller en idiotisk konversation med för den delen. Antagligen för att innan man känner dem så kan de vara allt vad man vill att de ska vara i ens huvud. Fantasier kommer alltid att bräcka verkligheten. Åtminstone är det min vision just nu.


Jag vill så fruktansvärt gärna läsa Simone de Beauvoir.

Inga kommentarer: