onsdag, maj 6

Ärtor

Kalla Kriget-provet var inte alls som jag ville ha det. Såhär i efterhand inser jag att jag kunde väldigt mycket och att jag kunde det ganska bra. Men men, vi får väl se hur det gick. Om det inte gick bra vill jag redovisa det muntligt och stärka mitt slutbetyg i kursen.
I alla fall, nu kan jag inte påverka det provet längre. Ikväll ska jag försöka att vara lite aktiv i lägenheten. Jag har redan diskat nästan all disk, så mycket som diskstället tillät. Jag ska strax dammsuga (det är inte klokt hur fort dammråttor bygger kolonier i hörnen) och så ska jag försöka få med PP till sopsorteringen och sortera en extrem mängd med återvinningsmaterial eller vad man ska kalla det och diska det sista, plugga lite matte med PP och laga någon form av middag.

Övrigt idag i skolan så hade vi en extremt intressant lektion, vi talade mycket om Darwin och socialdarwinismen och Darwins syn på könen. Och våran lärare är så underbar och håller i helt fantastiska lektioner! Onsdagar är väldigt lärorika dagar.
Men det bästa med hela dagen var nog ändå att vi fick ärtor till den kokta fisken =) Det kan vända regnmoln till solsken vilken dag som helst!


Bilden är totalt oberoende av texten.

Inga kommentarer: