tisdag, juni 23

Östersund idag

Nu är jag i Norrland. Resan gick jättebra! Jag träffade en härlig dam i 60-årsåldern och vi satt och prata och skratta i över två timmar! Mycket härligt må jag säga. När hon klivit av så sov jag resten. Igår var en slapp dag, jag tittade på Stolthet och Fördom, målade naglarna, vi var i Svensta, men det härligaste av allt var den nattliga promenaden. Jag och Syrran gick ut sisådär lite innan tolv och så gick vi och pratade och gick hela vägen ner till vattnet. Vid vattnet satte vi oss på en bänk en liten stund innan vi gick tillbaka. Det var en lagom kylig kväll och himlen var underbar och det var självklart ljust! Jag är så kär i norrländska sommarnätter, det är något magiskt med dem. Väl hemma var det tandborstning och sedan sängen.

Imorse vaknade jag av att underbara M ringde! Så snart ska jag ta en buss in till den stora staden Östersund och så ska vi umgås. Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, det beror på hur länge jag stannar därinne med denna härliga tjej! Jag är så jäkla glad över att jag hinner träffa henne ändå, trots allt krångel igår med tanke på att hon lämnar oss för Skåne imorgon.

Jag kan inte påstå att jag packat så smart. Eller jo, min resväska hade varit idyllisk om det hade varit varmare väder, jag hade enbart ett par jeans att ta på mig idag eftersom det inte är jättehett häruppe. Men jag har gott om bra böcker i alla fall i min resväska =) På sätt och vis kanske det är viktigare?! Förhoppningsvis blir vädret bättre och då har jag ju som sagt en del att vraka mellan. Den som lever får se.


Jag gillar känslan av att tycka om någon.

Inga kommentarer: