onsdag, juni 17

Bokmal

Hej. Jag heter Sanna.
Hej Sanna.
Jag är missbrukare av biblioteket


Idag skulle jag gå dit och lämna tillbaka en bok som jag lånat där. Och jag hade verkligen inte tänkt låna något, utan bara lämna boken och gå. Istället kikade jag på massor av hyllor och höll på att låna en hel trave med böcker. Tack och lov lyckades jag begränsa mig till endast en bok. Endast på grund av att jag redan hade fyra böcker hemma. Men tanken på alla fantastiska böcker som jag ännu inte läst plågar mig enormt. =/ Tanken på alla bra böcker som jag aldrig någonsin kommer att upptäcka plågar mig ännu mera.
Det är sannerligen inte lätt att vara bokmal i en värld som denna.


Det enda bevis som återstår
Är guldglansen i dina ögon
Ifrån en brinnande sol som sjönk

(Ur Guldglansen i dina ögon Juni 2009)

Inga kommentarer: