tisdag, april 6

Val

I höst är det val. Det har du väl inte glömt bort? Just nu sitter jag och kikar lite på olika hemsidor. Jag har småkikat lite på Socialdemokraternas sida och lite på moderaternas. Det första jag såg när jag gick in på moderaternas sida är att de skriver "socialdemokraterna vill....". Varför ens nämna sitt motståndarparti på sin egen hemsida? Är det inte bättre att fokusera på vad de själva vill? Eller det kanske är jag som är en dum i huvudet och inte dem. Det kan ju faktiskt vara så. Jag antar att det är möjligt...

I alla fall, i höst är det val. Se till att håll dig uppdaterad och kolla upp innan. Börja inte i september utan börja nu. Försök att hänga med lite i debatterna som går. Det gäller ditt liv, du har chansen att påverka. Men det går inte genom att sitta hemma och titta på Simpsons. Fast lite cougar town har ju aldrig skadat =)

Inga kommentarer: