söndag, mars 28

Sorgliga jävlar

Jag blir irriterad på människor som bestämmer sig för att jag inte kan ha kul utan alkohol när man är ute. Som säger "fy fan för att vara nykter" "vad jobbigt för dig att vara nykter" och saker i den stilen med medlidande i rösten.

Eh nej, det är inte ett dugg jobbigt för mig att vara nykter. Det enda som är jobbigt för mig när jag är nykter är att folk beter sig som svin. Men det hade de gjort vare sig jag hade druckit eller inte. Det är inget jag kan påverka på något vis.

Jag respekterar de sorgliga jävlarna som inte kan ha kul utan alkohol. Som är för fega för att bjuda på sig själva utan styrketårar. Men jag tycker att respekten ska vara ömsesidig. De ska respektera när jag väljer att avstå ifrån alkoholen. När jag väljer att dricka vatten eller pepsi istället. Hade jag velat dricka hade jag gjort det. Det är ett val man själv gör.

Inga kommentarer: