söndag, mars 21

McDonaldsKassan

Jag blev inringd igår på jobbet. Så jag började vid tre istället. När jag kom hem var jag rejält trött. Vissa stunder (ganska långa stunder), var det riktigt mycket att göra på jobbet. Men vi hade kul!
Min drömman kom in också. Han hade gråa mjukisbyxor, keps och mjukiströja, och så hade han brun hud och bruna ögon och brunt hår. Och det bästa av allt; Han pratade skånska!!!
Han var där med två kompisar, som tydligen åkte någon festrunda genom Sverige. Och de var rätt lustiga när de beställde och höll på och fåna sig. Och när jag precis hade tagit betalt och höll på att lägga fram en del av deras mat så säger en av drömmannens kompisar:
- Min kompis tycker att du är söt.
Och då menade han drömmannen. Behöver jag säga att jag blev ganska generad? Och vräkte ur mig något töntigt svar och fumlade lite med det jag höll på med?
Ibland är kassan på McDonalds en ganska utsatt plats.
En annan gång var det en kille som går på min skola som frågade min kollega i kassan bredvid om han kunde få med mig i menyn. Det var sent på kvällen och då kan man våga sig på att vara lite kaxigare och lite dissande.
Men i somras fick jag en lapp på kassabänken med telefonnummer och ett litet meddelande. När jag läste lappen blev jag generad och jag skulle precis ta emot nästa beställning.

Det är alltså inte okej att göra vad som helst.

Inga kommentarer: