lördag, juli 17

Köttfärsbiffar

Idag ska jag göra köttfärsbiffar med fetaost till middag. För första gången i hela mitt liv! Och då menar jag inte att det är första gången jag har i fetaost, utan det är första gången jag gör köttfärsbiffar. Vi får väl se hur de smakar sen =)
Jag har hittat ett recept. Fast jag kommer skippa soltorkade tomater samt servera med potatis till.

Tillagning
500 gr nötfärs
1/2 dl skorpmjöl (vanl eler glutenfritt)
1,5 dl vatten
1 ägg
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
1 krm kanel
1 krm socker
100 gr fetaost (eller mer om man gillar det)
100 gr soltorkade tomater
1 vitlöksklyfta (eller mer om man gillar vitlök)

Låt skorpmjölet svälla i vattnet. Tillsätt kryddor och ägget. Rör samman med nötfärsen. Smula eller tärna fetaosten. Skär de soltorkade tomaterna i mindre bitar. Vänd ner i köttfärssmeten.
Forma till små biffar och stek på medelvarm stekpanna tills de är genomstekta.

Servera med t ex ratatouille och ris.

Inga kommentarer: