onsdag, december 16

Snö

Det har snöat i princip konstant sen igår. Snön har lagt sig, det är halkigt ute. Jag halkar omkring i mina sneakers och är livrädd för att ramla och slå mig allvarligt. Jag tänker tankar i stil med att kommunen är snål som inte ger mig ett busskort. Att ta mig bort till busstation hade jag nog kunnat lyckas med, men hela vägen till skolan. Det är ett projekt i sig. Dessutom "måste" jag ta en omväg, för jag vill inte gå igenom parken när det är så mörkt på morgonen.
Snö kan vara okej uppe hos mamma och pappa i norr, men härnere i söder hör det inte hemma. Det känns konstigt och fel. Faktum är att det har inte varit en särskilt regnig höst, det känns knappt som att det har varit höst, för tiden har gått så himla fort. Jag har knappt ens fattat att det är december och nu är det redan snö. Jag trodde att man skulle vada i vattenpölar nu, men att vada i snöhögar fanns inte ens på kartan.

Förslag på vad man kan ge nära och kära i julklapp tages tacksamt emot. Ryktet går om att det är julafton om en vecka och en dag.

Inga kommentarer: