onsdag, december 23

Dagen D

Idag är Dagen D. Ikväll efter jobbet tar jag och Tage E tåget upp till Norrland. Innan ska jag jobba. Slutar 19.30 och tåget går 20.17. Jag kommer inte att känna mig lugn förrän jag sitter på tåget. Försöker packa just nu, det går väl sisådär. Det är så mycket man vill ha med sig, men man orkar ju inte släpa på allt man vill ha. Vi får se, det skönaste vore om man hade en väldigt enkel packning. Men hur skulle det gå till?
Hittills har jag med mig på ett ungefär:
4 leggings
2 strumpbyxor
16 par trosor
10 par strumpor
1 tomteluva
1 fuskolle
4 linnen
3 t-shirtar
1 par jeans
2 par mjukisbyxor
4 tröjor/överdelar
1 jul-och-nyårsklänning
1 dator
1 mattebok
1 miniräknare
4 böcker
1 handväska
2 julklappar
1 ask tabletter
smink
m.m

I alla fall, jag är så trött på julkort. Kan man inte göra tvärtom istället? Att dem man INTE önskar en god jul och ett gott nytt år, det är TILL DEM som man skickar julkort istället. Det skulle alla spara på, både tid och pengar, vilket egentligen är samma sak då. Eftersom tid är pengar.
Fast i alla fall, tack för de kort jag fick. Själv har jag inte skickat ett enda, bara stått med på alla kor som syrran skickat. Det är ju en smidig lösning.

Inga kommentarer: