lördag, juni 19

Team Sally

Igår var vi (Jag, Klumpan, Skaket och en syster) i trädgården och kubbade. Innan åt vi pannkakor med glass hemma hos mig. Jättegoda blev de! Klumpan fick Pippikänslor. Det tycker jag är ett bra tecken. Och så bakade vi jättegoda kubbmuffins. Sedan gick vi ner till trädgården och kubbade som sagt. Team Sally slog Team Blond. Men ett tag var det ett riktigt dödläge. Några kuber bara kastades fram och tillbaka. Men det var kul! Avslutades med att vi låg på filtarna och bara pratade.
Sedan åkte Klumpan hem och jag och Skaket spelade yatzy med min syster hemma i mitt kök. Sen följde jag henne till buss och sen somnade jag efter att ha läst lite i Maken.

Idag klev jag upp vid nio och stack bort och var barnvakt fram till kvart över ett. Nu har jag diskat undan från gårdagen och lagar just nu mat. Makaroner med svampsås står på menyn. Med en nektarin till efterrätt.
Ute öser regnet ner. Det ser ut som att det är gummistövlar som gäller när jag går till jobbet. Härligt!!

Inga kommentarer: